joi, 24 ianuarie 2008

Adunate

Mda, aproape am uitat că am blog. Asta pentru că, pe de o parte, am fost lenoasă (mă susţine cineva în punerea în circulaţie a acestui cuvânt?) în concediu, apoi deprimată că s-a terminat, apoi foarte ocupată la serviciu. Astfel că a trecut destul timp ca să strâng material pentru vreo 3 posturi. În actualul vreau să fac un colaj de chestii (adică lucruri din alea ce te fac să exclami „Ce chestie!”).

În urmă cu câteva luni am demarat procesul înregistrării unei mărci la OSIM. Am primit apoi un aviz de refuz provizoriu, care îmi spunea că cineva mi-o luase înainte şi în care mi se cerea să prezint argumentele pentru care cred eu că, totuşi, înregistrarea mărcii respective ar trebui să primească aviz favorabil. Ei bine, mi-am strâns toată forţa argumentativă, m-am folosit şi de sfaturile unei avocate şi am formulat un răspuns de vreo 15 argumente (vreo 5 mi se păreau foarte tari). Numai că nu toată lumea se lasă convinsă de argumente. Astfel că am primit un răspuns în care mi s-a spus că argumentele mele „nu sunt în măsură să înlăture motivele prezentate în avizul de refuz provizoriu”. Sec. Fără explicaţii. Fără contraargumente. Aş fi preferat să fiu umilită în logica mea şi să mi se explice că am prezentat argumente slabe. Mi s-a dat peste cap toată ordinea internă, în care din clasa a IX-a, când m-am apucat de debate, mi s-a inculcat ideea că un argument trebuie demontat (cu unul mai puternic sau dovedind o greşeală de logică sau mai ştiu eu cum) nu respins pur şi simplu. După ce mi-au răspuns, presupun că nici nu au citit. Puteau, la naiba, să parafrazeze ceva, să-mi arate că sunt tâmpită... În fine...

Cică 21 ianuarie a fost cea mai rea zi a anului. Că i-a invitat pe sinucigaşi să treacă la fapte, că a fost plin de ghinioane...Ei, aţi observat? Eu am văzut doar că a picat bursa în cap, în rest nu mi-a mers rău. Oricum, vestea bună e că nu ne va fi mai rău. Astrele dixit...

Câteodată îmi vine să mă uit la un singur post de televiziune, nu de alta, dar dacă văd de două ori aceeaşi ştire – în prezentări diferite – rămân cu nişte neclarităţi sâcâitoare (eu oi fi de vină, că-s fixistă când vine vorba de acurateţe, în general, şi în jurnalism, în special). De exemplu: când s-a aruncat femeia aia (am vrut să scriu tâmpita, imbecila, bolnava, dar n-am făcut-o) de la etaj cu copil cu tot, Realitatea a fost pe fază şi a avut relatări de la faţa locului. Aflăm de la reporterul Mirela Something că femeia s-a aruncat cu copilul... bla, bla, bla - aceeaşi informaţie cu etajul, cu şocul vecinilor... s-a aruncat cu pruncul... bla, bla, bla – femeia trebuia să ţină ştirea cu puţine informaţii ... s-a aruncat cu băiatul ei... Buuun. Seara ce aud, la altă televiziune? [Bag seama că ăştia ghicesc mai bine sexul unui copil sau s-au documentat mai bine...] Că aia se aruncase cu fetiţa ei. No, deci? I-o fi venind Mirelei asocierea logică copil (subst. masc.) – prunc (s.m.) – băiat??? Păi nu e de râs să intri în direct şi să zici că-i albă, în loc de neagră? (n-am vrut să zic boc în loc de vacă, din intenţia de a nu suna jignitor).

Aşa. Din aceeaşi serie. Aflu dimineaţa la Pro că doi rugbişti l-au placat pe un hoţ de poşete. Foarte frumos. Numai că seara (nu mai ştiu la cine) erau 3 în textul citit de ştiristă, dar tot doi în reconstituire!!! Deci??? [Cuvântul reconstituire mă duse cu gândul la o imagine macabră legată de cazul anterior. Pe când mă pregăteam să laud Ora de ştiri de pe TVR2 pentru calitate, numai ce îmi arată gros plan prelungit cu mânuţa copilului luat pe geam de mă-sa sinucigaşă...Aşa ceva n-am văzut nici pe Pro! Sau poate nu m-am uitat eu la ora care trebuia?]

Între timp, la volan, am fost de 2 ori faţă în faţă cu autovehiculele RATUC, în pericol de accident. Prima dată pentru că în faţa Primăriei nu eram pe benzile de Mănăştur, care se înjumătăţesc ca număr în 25 de metri (mama lor de trasatori de linii!!) şi un autobuz venea hotărât spre centru, fără gând să frâneze, iar a doua, pentru că, pe banda de Mănăştur fiind, un şofer de troleu s-a gândit să depăşească, trecând pe contrasens în faţa mea. Admiţând că în primul caz port o parte din vină, în al doilea tot nu pot să înţeleg DE CE ERA TROLEUL PE CONTRASENS?! CĂ DOAR AVEA DOUĂ BENZI LA DISPOZIŢIE! UNDE NAIBA SE GRĂBEA?

În rest, păstrez chestiile pentru alte posturi. Unul despre ce chestii găseşti în candidaturile oamenilor pentru diverse job-uri, iar alta despre o scenetă caragialiană pe care am trăit-o.

5 comentarii:

Carmen spunea...

dar ce ai vrut tu sa inregistrezi la osim?

Anonim spunea...

de nenumarate ori am dat peste trolee care veneau jumatate pe contrasens si a trebuit sa ma feresc din calea domniilor lor, sau care imi ieseau in fatza din cate o statie si trebuia sa ma iau la intrecere (cu loganul meu "sprinten" - not:P) ca sa ma strecor inaintea lor..

Anonim spunea...

hai, ma! dar tu chiar te uiti la pro tv?!

Lavinia spunea...

@Mirona&world:
Sa-mi fie rusine, dar chiar ma uit. Ma uit la toate televiziunile. Si-mi place sa vad stirile, sa vad ce difera. N-ar trebui? ;;)

Anonim spunea...

Zi mai bine ce-ai vrut să înregistrezi la OSIM. Şi nu mai face varză din posturi. Mai bine scrie mai multe, mai scurte şi mai diverse. ;)