duminică, 15 martie 2009

Top Romanian Songs

Într-un mod excepţional, m-a prins duminica după-masa la televizor. Mai exact la ProTv. Şi mai exact la O-la-la. Şi am realizat că habar nu am de o parte a creaţiei muzicale româneşti. Şi că ar trebui. Şi că versurile unor cântece româneşti mai vechi sau mai vechi sunt remarcabile. Am fost încântată că o piesă din concurs a fost „Scrisoare de rămas bun”. N-a ştiut-o concurentul. Mă întreb câţi o ştiu. De aici şi ideea acestui post. Top desschis cu cele mai bune cântece româneşti. Deocamdată le-am pus pe cele cu cele mai bune versuri şi nu le-am clasificat. Propuneri, comentarii?

Pasărea Colibri, Scrisoare de rămas bun
(no video)


Taxi, Luna
(Piesa asta, scrisă de Dan Teodorescu, poetul meu contemporan preferat, e cea cu care aş vrea să-mi deschid nunta când m-oi mărita. La Eurovision, unde am luat 12 puncte de la Macedonia, au cântat în engleză şi a fost mai ciudat. N-am găsit videoclipul în română, dar există o variantă a cântecului în engleză cu clipul original. Mi-ar plăcea să găsesc varianta în română cu videoclip.)


Live, la Eurovision:


Alexandru Andrieş, Cea mai frumoasă zi
(Genial şi nicio vorbă-n plus)


Dan Bittman, Dincolo de nori
(Îşi mai aminteşte cineva înregistrarea asta? Ce vremuri! Şi cât de perfect poate cânta omul ăsta! Şi mai arăta şi ca Mel Gibson! Parcă Holograf n-a adoptat niciodată oficial melodia asta...Păcat. Păcat şi de clasarea pe locul 21.)


Florin Chilian, Zece


Sarmalele reci, Dacă n-ai fi tu
(no video)

Sarmalele reci, Telefonul nu mai sună


Pasărea Colibri, Miruna
(no official video)


Mircea Vintilă, Bricheta lui Fănel


Phoenix, Nunta
(Înregistrarea asta o ştiţi? 100 de puncte dacă recunoaşteţi personajele.)

3 comentarii:

Anonim spunea...

Nicu Covaci, Mircea Baniciu, Ovidiu Lipan. Al patrulea cine e?

Anonim spunea...

Pasarea Colibri rulz them all

Alex spunea...

Nicu Covaci, Mircea Baniciu, Josef Kappl, Costin Petrescu