sâmbătă, 16 mai 2009

Eurovision live comments

Dima Bilan în deschidere. Părul lung, trashy, interpretare şi show bun. Favoritul meu de anul trecut.

1. Lituania - not bad. Voi reţine pianul şi pălăria.
2. Israel - cântec politic, pacifist, în arabă şi ebraică. Printre favoritele juriului. S-a auzit mai bine decât în semifinală.
3. Franţa - au adus-o pe Patricia Kass ca să le spele ruşinea că de câţiva ani sunt pe ultimele locuri. N-am văzut-o live pe Patricia Kass de un secol. Versuri superbe.
4. Suedia. Voi reţine o tanti blondă cu muşchi şi corset, care cântă operă în franceză zâmbind când scoate înaltele.
5. Croaţia. Un băiat care cântă bine şi o fată bună pe lângă om pe scenă. Numai ei ştiu despre ce e vorba în melodia lor...
6. Portugalia. Cântec vesel şi colorat. Voce bună. Începutul seamănă cu Time of My Life, Green Day.
7. Islanda - o zână blondă, cu braţe de brutăreasă. O piesă de votat. Soundul seamnănă cu The Corrs.
8. Grecia - varianta feminină de la Balkan girls. Cu difenţa că piesa Elenei chiar îmi place. Un Tarkan grec cam penibil.
9. Armenia. Două gemene. Una cu voce, aialaltă fără. Ritm specific, dar impresie de ansamblu slabă.
10. Rusia. Probabil versuri emoţionante...Whatever. De efect îmbătrinirea pe ecranul din spate. Interpretare forţată. Tipa aia seamănă cu Elena Băsescu. La fel de urâtă. Totuşi, măcar ştie să cânte cât de cât.
11. Azebaidjan. Piesă dansantă, de votat. Gagica e Miss Eurovision de până acum (aşa a zis Sebi).
12. Bosnia&Herzegovina. Napoleon cântă un cântec potrivit pentru un pub.
13. Moldova. Melodie în română (dar n-am înţeles câteva cuvinte). Dacă n-ar fi juriul, by default, aici s-ar duce cele 12 puncte ale României. Şi poate chiar le-ar merita. Sună bine! Acordurile de refren sunt excelente!
14. Malta. Chiara, again. M-am uitat zilele trecute la evoluţiile ei trecute de la Eurovision. Fără îndoială că e o voce. Şi a evoluat şi din punct de vedere vestimentar! Pe bază de precedent, ar termina în top 10.
15. Estonia. Piesă de show. Pe care n-aş reasculta-o.
16. Danemarca. Am crezut că e Ronan Keating!!!!Şi, să mor dacă am citit site-ul înainte de comentariul precendent, dar unul dintre compozitori e Ronan Keating!!! E pe lista mea de voturi.
17. Germania. O apariţie foarte gay, but that's ok. O piesă swing pe care aş dansa în discotecă.
18. Turcia. Excelentă piesă de dans. Am reţinut-o din semifinale. Versuri uşoare, că doar nu era să citeze din Goethe... Top 5, zic eu.
19. Albania. Piesă medie, voce bună. Dar ce dracu e cu Spiderman pe scenă. Spiderman plus doi clovni la costum?!
20. Norvegia. Mi-a creat diverse disonanţe cognitive. Varianta românească pentru asta ar fi "Frunză verde plop, cură apa-n beci". Vioara e super ok. Dar mi se părea mai normal să cânte un artist popular maghiar or something...
21. Ucraina. OK, poate că a fost show, dar unde e "geniul creativ" al interpretei, când versurile sunt:

Baby
Baby you’re so fine
Be my
Be my Valentine

Mie nu mi-a plăcut deloc.

22. Elena. Mie mi-a plăcut piesa din prima şi sper să fie în top 5. Geopolitic şi realist vorbind...top 10, maybe? Live-ul a fost mai bun în semifinală. Oricum, o piesă excelentă pentru radio şi discotecă.
23. UK. Parcă a fost imnul SUA. OK, tipa poate să cânte. Dar piesa? Imnul SUA e mult mai bun.
24. Finlanda. Am impresia că am auzit 100 de piese din astea la radio şi pe MTV din 1990 încoace. Un succes de radio, fără îndoială. Şi în top 10 anul ăsta.
25. Spania. Cântec care putea la fel de bine să vină din Turcia.

Deci...? Pronosticul meu/preferinţele mele: Turcia, Danemarca, România, Moldova, Suedia, Islanda, Portugalia, Israel, Azerbaidjan, Finlanda. Dar Mama Rusia va fi şi ea sus. Şi nici ex-Iugoslavia nu poate lipsi. Iar Chiara e o alintată a acestui concurs...

Următorul post e cu adevăratul clasament.

Un comentariu:

Cassini spunea...

n-o sa luam nimic. showul superb. la melodii nu m-am uitat:) a fost tare la inceput cand n-a reusit ala sa-si dea haina jos. pacat de coregrafie..