duminică, 28 septembrie 2014

Momente și schițe

Titlu furat, că doar de la Caragiale mi se trage asta cu observatul enorm și cu scrisul...
Deci: am mai multe idei ca Note pe ai-telefon, adunate în ultimele 3 luni; aceasta e dezvoltarea lor.

***

Sărut-mâna

Observ în jur că generația mea începe să treacă prin momentul lui "Sărut-mâna". Adicătelea momentul când copiii de la bloc încep să le spună "Sărut-mâna". Adevărul că la mine a început în urmă cu vreo 2 ani. Și vorbesc mai ales de trei fetițe, că băiețeii sunt sălbatici și nu salută deloc. Dar într-o zi, când veneam cu Sebi acasă, le-am spus foarte clar să ne spună amândurora "Servus" sau "Ciao". Ce a urmat mă uimește. De fiecare dată când venim împreună, suntem salutați cu "Ciao" ȘI "Săru' mâna". Adică "Ciao" pentru mine și "Săru' mâna" pentru Sebi. DAR DE CE??? Ori sunt eu mai accesibilă, ori par eu tânără și Sebi bătrân, ori, mai grav, fetele acelea simt că bărbații trebuie salutați cu mai multă deferență? Acasă au un tată sever care le impune un altfel de respect și o mamă apropiată? Oare nu știu că, în principiu, ăsta e un salut al bărbaților către femei? Oricum ar fi, e trist. Pentru că, în afara unor situații specifice, despre care am mai vorbit, salutul ăsta mi se pare imbecil. Sper doar să nu apuce mai încolo NEVOIA de a-mi spune copiii "Săru' mâna"...


Chiriașul ideal

Am căutat într-o vreme anunțuri de gazdă în Cluj (încă sunt interesată, deci dați-mi de știre dacă știți ceva decent) și am observat trei trenduri:

1. Există tot felul de "domni" care vor să primească - de obicei în garsoniere - în gazdă... "domnișoare".
2. Există tot felul de "doamne pensionare" care vor să primească în gazdă sau chirie "student la teologie, din zona Ardealului". Nu e superb? Pentru bătrânele bisericoase, ăsta e și ginerele sau soțul ideal pentru nepoate, sunt sigură.
3. Proprietarii "domni" caută "student/băeat serios, anti fumat și anti alcol" (sic!). Păi, vedeți, în criteriile de la punctul 2, aceste trăsături sunt implicite...


Sfaturi idioate primite de la părinți și alți adulți

Da, știu că nu e frumos, dar nu cred că sunt singura. Așa că mă aștept la susținere cu exemple din partea voastră.

1.  În timpul călătoriilor cu trenul (personal), să caut un compartiment cu femei, bătrâni și copii. Să mor de râs!!! Adică să mă alătur unui grup căruia să-i sporesc vulnerabilitatea. Să fim compartimentul cel mai ușor de jefuit, nu? Ceva mai rațional este să stai în compartimente unde e o familie cu mamă, tată și fiu, de exemplu, nu? Cred că am postat textul generat de episodul în care am fost înconjurată în tren de 3 deținuți tocmai eliberați de la Gherla, dintre care cel puțin unul cu condamnare pentru viol, nu?

2. Ca raportare la Dumnezeu, trăiește-ți viața ca să nu pierzi pariul lui Pascal. Că, deh, cine știe? Nu, mulțumesc.

3. Nu confuza copilul cu o limbă străină de mic. Și uite de-aia nu vorbesc ungurește.

4. Gândește-te la ce o să zică lumea? sau: "Ce să zic dacă mă întreabă lumea nuș ce despre nuș ce chestie controversată pe care ai făcut-o?". Răspunsul meu a variat între "Spune-le să nu-i mai bată grija" și "Spune-le să mă pupe". Mda, ăsta e un blog auto-cenzurat...

5. Trebuie să ai niște kilograme în plus, ca să ai de unde scădea în caz de boală. Și Atunci când slăbești lumea crede că ești bolnav sau nefericit. Răspunsul meu - vezi punctul 4.

 
Super brand

În diverse zone agricole ale țării veți vedea bannerele pentru produsul "Folicur". Nici nu contează ce face, nu (e ceva pesticid, cred...)? Pe mine mă blochează numele.


Pasiunile comentatorilor de pe Facebook (gramatica nu e printre ele)

Mai ales în perioada electorală, pasiunile ies la iveală prin comentarii pe Facebook. Un actor public postează ceva, apoi se stârnește dezbaterea prin comentarii și comentarii la comentarii. Poți să fii pro sau contra lui Ponta, fan sau hater al Antenei 3 etc. Când cei de aceeași părere cu tine sunt superiori prin idei și gramatică, ai confirmarea că ești pe partea bună a baricadei. Dar uneori chiar vrei să ai un buton de "Îmi place, dar trebuie să-ți revizuiești gramatica". De exemplu, cu cine să ții în cazul în care schimbul de replici este:

- Scrie-ti numai prostii!
- Nu sti sa scri, nu ai caderea morala de a comenta!

S-a întâlnit chiorul de ochi stâng cu chiorul de ochi drept. Unul nu știe cum e cu cratima, dar știe cum e cu i-urile și viceversa! Și clar, unul dintre ei are aceeași părere ca tine pe tema dată... Găsesc că aceste momente sunt dureroase...


Niciun comentariu: