sâmbătă, 23 mai 2015

Eurovision 2015 - live comments

E acea zi a anului. Să începem.

1. Slovenia: Am văzut piesa asta în semifinale și am reținut căștile, timbrul și ritmul. Și că solista dă din cap cât pentru un început de Parkinson. Pe ansamblu, chiar îmi place.

2. Franța. Anii 70 de putere. Intenții bune și execuție franțuzească. O favorită la ultimele locuri.

3. Israel. Nu neapărat țara pe care s-o asociez cu băieți dansatori.  Sunetul m-ar duce cu gândul la Grecia. Oricum, nu-i rău.

4. Estonia. Fata asta e muuuult prea teatrală și cam strică punerea în scenă. Dar piesa e bună.

5. UK. Englezii nu se dezmint și concurează cu francezii pentru ultimul loc. Mult succes! Noroc că plătesc ca să fie în finală. Mi-e dor de Katrina and the Waves...

6. Armenia. Am constatat în semifinale că unii concurenți s-au uitat prea mult la Games of Thrones. De exemplu, ăștia. Locul 20+.

7. Lituania. A, da, fata care arată ca o lebădă și băiatul care o pupă cam mult și cam împotriva voinței ei. De la semifinală încoace și-a făcut curaj și a sărutat-o pe bune. Momentul vieții lui.

8. Serbia. Am fost la duș, dar știu că fata e fabuloasă. Un mesaj optimist. Sunt curioasă dacă o votează lumea.

9. Norvegia. Deja faza cu apariția târzie a partenerei de duet e fumată. Piesă pentru coloana sonoră a următorului Shrek.

10. Suedia. Mister Eurovision ăsta e și favorit la casa de pariuri. Nu prea subscriu, deși recunosc că e una dintre piesele de top 10.

11. Cipru. Ca sunet, parcă a fi un Buble. Ca look - un băiat respins la selecția pentru boy bands în anii 90.

12. Australia (!). Băiatul ăsta a câștigat X Factor Australia la prima ediție. Deci, de cântat - știe să cânte. Doar că piesa e extrem de banală. Bună de prezentat o dată, într-o emisiune de dimineață.

13. Belgia. O prestație desprinsă din 1984. Din cartea 1984. Cam așa îmi închipui eu entertainment-ul într-o societate distopică. Asta nu însemnă că piesa e rea.

14. Austria. Nu știu de ce, dar mi se pare acum că orice bărbat austriac seamănă cu Conchita Wurst. Piesa asta îmi amintește de Beatles și Paolo Nutini. Mi-a plăcut.

15. Grecia. Respect pentru solistă că are 3 copii. Dacă i-a și făcut ea și arată așa, cu atât mai mult. Și cam atât. Cică partea aia cu vino înapoi și salvează-mă e mesajul Greciei pentru Germania...

16. Muntenegru. Viori plus ritmuri balcanice. Piesă pentru care aș vota. Solist între două vârste, metrosexual și botoxat. Asta-i mai puțin atractiv.

17. Germania. Piesa sună chiar bine. Dar n-am înțeles de ce insistă să ne arate posteriorul.

18. Polonia. O artistă în scaun cu rotile, dar nu milă vinde Polonia, ci o poveste insipirațională. Dulce-amar să vezi imagini cu ea pe vremea când mergea și dansa. Ca piesă, pe undeva pe la mijlocul clasamentului.

19. Letonia. Întrebare de baraj: păsăroiul ăla de pe pieptul fără sâni al solistei e tatuaj adevărat? La fel și dreptunghiurile negre de pe brațe? Cine mă cunoaște știe că detest 99% dintre tatuaje, deci, ce să mai zic? Fata și-a creat un look de zeiță de pe picturile rupestre egiptene (sau din Africa neagră, pe linie paternă?). Ca show, am ținut-o minte din semifinale. Dar, pe ansamblu, nu pot decât să sper că păsăroiul e doar desenat.

20. România. Mie-mi place piesa asta. Am auzit-o la radio înainte de a ști că s-a calificat pentru finala selecției naționale - deci promovarea pe plan național a fost inteligentă. Eu sper la un loc 15. Și cred că mesajul e valid: vorbim de milioane de traume cauzate de plecarea părinților români la muncă prin alte țări. Poate e timpul ca Europa să înțeleagă sacrificiul ăsta.

21. Spania. Nu știu de ce, dar cântecele dramatice în spaniolă nu mi se par credibile. Fata e frumoasă și cam asta e tot.

22. Ungaria. Tulai, Bogi, te-au îmbrăcat hidos. Dar, de fapt, nicio rochie din lume nu putea salva piesa asta.

23. Georgia. O fată frumoasă care a vrut să arate ca o cioară - sau un vampir? - pe scenă. Ca să zic pe ardelenește: mno.

24. Azerbaijan. Eu sunt fanul Azerbaijanului la Eurovision. În toți anii - mai puțin când au câștigat - au trimis piese faine. Asta e de top 10.

25. Rusia. Nu-mi place să zic prea des asta, dar Rusia ar merita să câștige. Nu prea cred, însă, că vrem să-i dăm lui Putin satisfacția asta. Ideea de rochie e copiată de la JLo la American Idol.

26. Albania. 12 puncte de la Italia, că doar fata a câștigat Vocea Italiei. Pe alocuri, a cântat prea jos. Și prea sus. Totuși, piesă de top 10.

27. Italia. Eu încă sufăr că Biondo nu ne-a reprezentat în acel an. Așa că aș vota Italia anul ăsta - ca o compensație care n-are nicio logică. Băieții ăștia pot să cânte! A fost mișto.

***

Deci, pronosticurile mele pentru top 5: Italia, Rusia, Suedia, Albania, Azerbaijan. Ar urma Germania, Norvegia, Serbia, Estonia,  Belgia, Australia,  Israel, Muntenegru, Letonia, România. Dar vă reamintesc că nu joc la pariuri:))

***

Până acum, pronosticurile mele arată bine:)

Cât despre punctele României, 2 puncte neașteptate din partea Danemarcei. Interesant. Și mulțumim.
Mulțumim și Belgiei. Mirona, ai votat, nu-i așa? :)

***

Mamă, știi că e nasoală piesa englezilor când primesc doar un punct din Irlanda... În altă ordine de idei, rezultă că nu mai sunt mulți români în Irlanda. Și niciun punct din Franța...

***

În altă ordine de idei, Germania a dat 12 puncte Rusiei. Să mai zică cineva că primează criteriile geopolitice.

***

Sunt un pic șocată de prezentatoarea Australiei. Nu că e aborigenă și că are 50+ ani. Ci pentru cum s-a îmbrăcat. Cred că nu mai invităm Australia. Pe bune.

***

În mod istoric, am primit un punct de la Ungaria. Mulțumim românilor aflați în concediu la Hajdu și celor care lucrează în BPO/SSC în Budapesta!

***

Lupta dintre Suedia și Rusia e absolut palpitantă!

***

Să trăiască românii din Israel!

***

0 puncte pentru România din Italia. Nu-mi revin.

***

N-a câștigat cel mai bun cântec, dar, ca mesaj geopolitic, mă bucur pentru Suedia. Și băiatul ăla e atât de arătos... România - locul 15. Anul ăsta chiar aș fi putut juca la pariuri. Noapte bună!

Niciun comentariu: