sâmbătă, 6 martie 2021

Femei remarcabile

 8 martie e peste două zile, dar pe mine m-a lovit inspirația de azi.

Facebook mi-a arătat din nou posterul de mai jos, de pe pagina A Mighty Girl, realizat de Karen Hallion, ceea ce mi-a ridicat întrebarea: "Cum ar arăta posterul ăsta, dacă toate protagonistele ar fi românce?". 



Ceea ce a ieșit e varianta mea, cu design minimal, Mighty Romanian Women.




Am simțit că un singur poster nu ajunge, deci am și varianta 2.




Apoi, cu cât m-am gândit mai mult, cu atât am devenit mai convinsă că se pot face multe variante. Mi-am amintit vorbele Kamalei Harris, Vicepreședintele SUA, ea însăși una dintre cele mai inspiraționale femei din zilele noastre: "Stăm pe umerii femeilor dinaintea noastră". Așa că iată o listă de femei de care ar trebui să ne amintim în luna femeii:

- La categoria Descoperă: 
  • Ștefania Mărăcineanu, om de știință, studentă a lui Marie Curie
  • Elisa Leonida Zamfirescu, una dintre primele femei inginer din lume
- La categoria Zboară:
  • Elena Bulgaru, prima femeie pilot de elicopter din România
  • Claudia Conderman, prima femeie comandant pe avion tip Boeing din România
  • Simona Măierean, prima femeie pilot din România pe un avion supersonic
- La categoria Conduce:
  • Sofia Ionescu-Ogrezeanu, prima femeie neurochirurg din lume
  • Virginia Andreescu Haret, prima româncă arhitect
  • Sarmiza Bilcescu, prima româncă avocat, prima femeie din Europa care a obținut licența în drept la Universitatea din Paris și prima femeie din lume cu un doctorat în drept.

- La categoria Inspiră:

  • Toate marile sportive ale României. Toate gimnastele de aur, de la Nadia Comăneci, la Cătălina Ponor, neuitându-le pe Daniela Silivaș, Lavinia Miloșevici, Gina Gogean, Simona Amânar, Andreea Răducan, Sandra Izbașa și multe, multe altele. Laura Badea și Ana-Maria Brânză, două doamne ale scrimei. Fabuloasa Elisabeta Lipă. Constantina Diță-Tomescu, cea mai în vârstă campioană olimpică la maraton. Atletele senzaționale Iolanda Balaș, Lia Manoliu, Gabriela Szabo și multe, multe altele...
  • Toate actrițele și artistele care au adus frumosul și sensibilitatea într-un cotidian adeseori gri.
- La categoriile Disidență și Rezistență: toate femeile curajoase care au avut de suferit de pe urma comuniștilor...

Simt că nu am cum să termin lista asta prea curând. Voi ce eroine personale aveți?

Niciun comentariu: