miercuri, 7 mai 2008

Nu uitaţi de 2%!

Până în 15 mai mai puteţi direcţiona 2% din impozitul pe care îl plătiţi statului către un ONG, o bursă privată sau un cult. Dacă aveţi venituri doar din salarii, trebuie să depuneţi la Finanţe declaraţia 230 şi fişa fiscală pe 2007, iar dacă aveţi venituri şi din alte surse, trebuie să completaţi declaraţia 200. Ceea ce vă interesează e ultima secţiune a declaraţiei. Dacă sunteţi în a doua situaţie, e obligatorie depunerea declaraţiei, dar problema e că majoritatea sunt în prima situaţie şi nu sunt obligaţi să depună declaraţia de venit. Prin urmare, faceţi un efort şi mergeţi până la Finanţe. Primiţi formularele acolo sau le puteţi descărca de pe site-ul ANAF.

Eu susţin campania 2% pentru SMURD, iar dacă vi se pare şi vouă util, găsiţi aici datele pe care trebuie să le treceţi în declaraţie.

PS: Vreau să fac explicit faptul că dacă aveţi venituri şi din salarii şi din alte activităţi, pentru a redirecţiona cei 2% trebuie să depuneţi atât D 230, cât şi 200 (mie nu mi-a fost clar până când n-am ajuns la ghişeu). În plus, am aflat că nu trebuie să depui personal declaraţia (deci puteţi stânge declaraţiile semnate de la toţi prietenii şi poate să le depună o singură persoană), însă trebuie să o depui la un ghişeu ANAF din localitatea de domiciliu. Deci, vă puteţi trimite părinţii, fraţii, surorile, prietenii să v-o depună, dacă ei locuiesc în localitatea de domiciliu şi voi nu.

PPS: Am aflat că fişa fiscală nu e obligatorie şi că la Cluj se primeşte D 230 şi fără ea...Ceea ce e normal, că angajatorul a depus-o deja pentru tine...

PPPS: Am formularele şi vi le trimit, dacă vreţi...

Niciun comentariu: