duminică, 15 februarie 2009

Filmele lui 2009

Să vă spun ce am văzut în ultima vreme şi cât mi-au plăcut:

1. Gran Torino - EXCELENT. Clint Eastwood is on fire în ultimii ani, atât ca actor, cât şi ca regizor. De unde şi mirarea mea că n-a prins nicio nominalizare la Oscar anul ăsta.

2. Slumdog Millionaire - EXTRAORDINAR. Un film făcut cu 10 milioane de dolari, care a ras deja nişte Golden Globe-uri şi care e cel mai bun film pe care l-am văzut în ultimul an. And the Oscar goes to...

3. Changeling - INTERESANT, MORBID, ŞOCANT. În opinia mea, Angelina rămâne o actriţă mediocră. Singura greşeală a lui Clint în acest film e ea. Şocul cel mai mare e că la bază stă un caz real. O poveste care a aşteptat 80 de ani să ajungă pe peliculă.

4. Valkyrie - AŞA ŞI AŞA. Sunet şi imagine impecabile la Odeon (la Polus). Încă nu-mi revin gândindu-mă cât de mişto arată Tom Cruise chiar când poartă un plasture pe un ochi.

5. Revolutionary Road - EXCELENT. Un film bazat pe jocul magistral al lui Kate Winslet şi al lui Leo di Caprio. În acest moment, actriţele mele preferate sunt Kate Winslet şi Cate Blanchett. Abia aştept să văd The Reader şi-i ţin pumnii lui Kate pentru Oscar.

6. The Curious Case of Benjamin Button - BUN, fără să mă impresioneze în mod deosebit. N-am nicio slăbiciune pentru Brad Pitt. Filmul m-a obosit şi am identificat urme de grotesc spre final. Din nou, Cate Blanchett e spectaculoasă.

7. Frost/Nixon - BUN. Performanţe actoriceşti notabile. Mi s-a părut interesant să aflu că Frost, despre ale cărui interviuri ştiam câte ceva, a fost un fel de Dan Negru la vremea lui. Să treci de la "Ciao, Darwin!" la astfel de interviuri nu-i puţin lucru.

8. The Lord of The Rings I&II. IN SFÂRŞIT!!! Drăguţel, ce să zic...Încerc să nu mai visez orci...

Mai vreau să văd anul ăsta:
1. The Reader
2. Doubt
3. The Wrestler
4. Milk.

Ţin să menţionez că e anul în care am văzut cele mai multe filme la cinema pentru o perioadă fără TIFF. Îmi place mai mult la Odeon, pentru că sala nu mă strânge, pentru că e mai bine izolat fonic, pentru că e mult mai aproape de mine şi pentru că preţurile au fost o perioadă la jumătate faţă de Iulius şi mai luai şi un suc în jumătatea respectivă...

5 comentarii:

Anonim spunea...

daca angelina ti se pare mediocra, stai s-o vezi pe kate winslet in the reader, cel mai neinteresant film vazut lately :) in rev road s-a descurcat bine, dar nu mi s-a parut foarte convingatoare, mai ales in scenele de cearta

Anonim spunea...

mie the reader mi s-a parut excelent!! mult superior lui rev road. e drept ca rev road a fost mai bine realizat cumva, dar firul epic mi s-a paurt mult prea vag. e un film in care nu se intampla mai nimic. nu e ceva ce as recomanda, poate si pentru ca aveam asteptari prea mari. insa the reader m-a impresionat in mod desavarsit...nu stiu de ce, poate trebuie "sa fii intr-un anume loc" :P

dan

Lavinia spunea...

Draga Radu, I told you so:)

Mă bucur că a câştigat Kate, chiar dacă în The Reader n-a fost aşa de mult pe ecran ca în Revolutionary Road. De unde şi Golden Globe pentru rol secundar. Oricum, cât a fost, a fost grozavă.

Dan, Revolutionary Road e un film despre frustrarea că nu se întâmplă mai nimic. Despre aripi frânte. Şi înclin să-ţi dau dreptate - e foarte posibil să fie nevoie să fii într-o anumită dispoziţie ca să-l apreciezi.

ra spunea...

feedback la filmele 2009 (my opinions)
1.Gran Torino- bun. clint eastwood oricum ne a cam obisnuit cu acest gen de filme. spectaculos nu prea.
2.slumdog millionaire-excelent->agree
3.Changeling-slab de tot. s-au investit si o gramada de bani si a iesit un mic mare muc.
4. Valkyrie- slabutz la ce buget au avut. oricum istorie cam denaturat si cu anummite greseli in film.
5.Revolutionary ROad-good.
6.Curios case of benjamin button-very good. prezente scenica super tare atat brad pit t cat si Kate Blanchett.
7.Frost/Nixo-documentar.ideea oricum e frumos abordata, nixon dupa ce isi da demisia acorda primul interviu unui britanic(maybe some comments about this would be great debating).
8. ai dreptate :)

Follow up:
1. the reader- nu are sens. oricum ii ok sa te uiti la el daca nu ai ce face altceva.
2. Doubt-nu stiu
3.the wrestler-sincer pe mine nu m-a impresionat tare mult. Chestia nice e ca Rourke redevine actor in acest film.
4.Milk-stiu ca regizor e Gus Van Sant,preety damm good. Si joaca din cate stiu sean penn->tare tip. Merita.

*Rocknrolla-Guy ritchie merita

Sa nu te uiti la watchmen,xmen si alte tamp[enii de astea :P

Lavinia spunea...

Doubt - am asteptat sa treaca. Mi-a ramas in cap doar verdele obsedant din decoruri. Si pilda cu barfa. Bunicel.

The Wrestler - nici mie nu mi-a facut nush ce impresie. Rourke e un ciudat. Dar in sensul de interesant. Credibil de la un cap la altul, dar ciudat. Al doilea film in care Marisa Tomei se dezbraca excesiv. Am uitat numele precedentului...


NU, nu ma uit la Xmen si de-alea:)